Vægttab på 1 uge side 2
Vægttab på 2 uge side 3
Vægttab på 3 uge side 4

Vægttab
Vægttab på 1 uge side 2
Vægttab på 2 uge side 3
Vægttab på 3 uge side 4

Vægttab

Vægttab

Vægttab Side 1


Vægttab på 4 uger

Vægttab, slankekur

Vægttab Hurtigt vægttab er absolut muligt. Vi har alle vores meninger og ideer om, hvilke metoder der er bedst for at tabe sig og hvordan man opnår det ønskede vægttab. Det er kendt, at mange veje fører til Rom, du bare finde den metode til vægttab som passer til dig. I denne artikel præsenterer vi slankende tip med muligheden for hurtigt vægttab samt 20 gode tips.
Quick Vægttab

Et gram fedt indeholder dobbelt så mange kalorier som et gram protein eller carbohydrat. For at opnå det ønskede vægttab, bør du derfor fravælge fødevarer med højt fedtindhold. Fjern eventuelle fedtkanter fra koteletter og andet kød. Bedste muligheder for hurtigt vægttab opnår ved at vælge produkter med færre kalorier. Frugt, grøntsager, fiberrige fødevarer og grove brødprodukter anbefales i forhold til slankekure.
Mængde og Størrelse

Størrelsen af en servering af fødevarer er vokset en hel del i årenes løb. Især for færdigretter og snacks er størrelsen øget betydeligt. Spis ikke hele partiet, hvis du ønsker vægttab. Alternativt kan du erstatte noget kød eller andre usunde fødevarer med flere grøntsager.
Slankekure og drikke
Reducer forbruget af drikkevarer, der indeholder sukker og alkohol, og erstat dem med vand, te, kaffe eller drikkevarer med kunstige sødestoffer og daglig motion. Sukkerholdige drikkevarer er høj i kalorietal og giver minimal mæthed.

Afbalanceret kost
Opnå det ønskede vægttab gennem en mere afbalanceret og sundere kost. Spis masser af frugt og grøntsager, fiberrig fødevarer, og magert kød. Hold dig væk fra forarbejdede fødevarer og brug kun mejeriprodukter med lavt fedtindhold (light-produkter).
Opnå hurtigt vægttab gennem en aktiv livsstil. Det betyder ikke nødvendigvis at svede i gymnastiksalen. I stedet kan du optage mere aktivitet i dit daglige liv. Køb en skridttæller og gå mere. Du vil bemærke gode resultater og øget vægttab. Med hensyn til slankekure, bør du også reducere tiden foran computeren og fjernsyn. Gør noget i haven, besøge nogen eller få dig en hobby, der kræver en vis aktivitet.

Undgå ekstreme diæter
Disse diæter lover hurtige vægttab og meget store vægttab, men bør alligevel undgås. Dette er fordi de er meget vanskeligt at gøre på lang sigt. Desuden er de meget krævende og du kan ikke få de nødvendige næringsstoffer. Kost, der lover hurtigt vægttab er meget normalt fokusere på en eller to fødevaregrupper og ellers rigtig mange regler for, hvad du ikke kan spise.

Yo-Yo slankekure
Mange mennesker, der opnår det ønskede vægttab har en tendens til hurtigt at tage på igen. Du kan begrænse denne risiko ved at foretage permanente ændringer i din livsstil og spisevaner, og dermed opretholde en sund vægt. Regelmæssig fysisk aktivitet og motion spiller en vigtig rolle i at opretholde en sund kropsvægt, når du er færdig med en slankekur.
Følgende faktorer er vigtige for permanent vægttab: ændringer i spisevaner, regelmæssig motion, realistiske mål og støtte fra venner og familie. Du må indse, at der i perioden umiddelbart efter slankekuren er større risiko for vægtstigning og du skal tage konkrete skridt til at forhindre det.

Glem ikke morgenmad
At springe morgenmaden over virker som en nem måde at skære nogle kalorier fra, men resultatet kan blive umættelig sult resten af dagen. Så er det nemt mellem måltiderne at indtage masser af kalorier, hvilket naturligvis ikke er i overensstemmelse med et ønske om vægttab. En morgenmad, som er rig på proteiner og fibre, kan reducere følelsen af sult i løbet af dagen. Faktisk viser forskningen, at mennesker, der spiser morgenmad hver morgen, er mere mere tilbøjelige til at opretholde en normal vægt.

Snacks
Er du omhyggelig med at tælle kalorier, men glemmer en lille kiks i ny og næ. Hvad med kagen fra fødselsdagfesten på kontoret, eller is med børnene? Sådanne ting kan ødelægge din kost og en ellers godt udformet plan for slankekure. Hvis du tager spørgsmålet om beregning af kalorier du spiser alvorligt, så er det bedre at bruge en notesbog til at nedskrive alt, hvad du spiser i løbet af dagen. Det anbefales, at du tælle kalorier, hvis du ønsker vægttab.

Light produkter
Mange anvender light produkter for at opnå den ønskede vægttab og lavere fedtindhold og det er indledningsvis positivt for diæten. Bare husk, at fedtfattig ikke er det samme som færre kalorier. Den bedste måde at finde ud af, hvor meget fedt, sukker og kalorier et produkt indeholder, er at tjekke etiketten.

Drikkevarer
Glem ikke det du drikker, når du tæller kalorier. Blandt andet indeholder nogle typer kaffe og alkoholholdige drikkevarer mange flere kalorier end sodavand. Juice og mælk kan også ødelægge muligheden for slankekure. Det værste er, at drikke en lille smule for at dæmpe sulten og derfor vi spiser så endnu mere.
Drik vand
Vand vil ikke hjælpe dig til hurtigt vægttab, men vand er nødvendigt at brænde kalorier. Hvis du dehydrerer får du nedsat metabolisme og det betyder langsommere vægttab. Forskning viser, at voksne, der drikker otte eller flere glas vand om dagen vil brænde flere kalorier end dem, der drikker mindre.

Regelmæssig motion
To timer intensiv træning hver 14. dag har ringe effekt for dem, der ønsker hurtig vægttab. En halv time træning hver dag vil imidlertid have meget god virkning med hensyn til diæt og i forhold til den generelle sundhed. Det vigtigste er at finde fysiske aktiviteter, som du nyder. Det vil øge mulighederne for hurtigt vægttab og vellykket vægttab.
Sund vægttab kræver både motion og kost. Motion vil ikke alene gøre dig slank. Kost og motion skal kombineres, hvis kuren skal blive en succes. Man skal have både ordentlig kost og motion, hvis et vægttab skal være både effektivt og sundt. Du kan ikke træne dig selv til et vægttab. Det kan diæter imidlertid.
Et sund vægttab opnås bedst med en kombination af de to. En ny undersøgelse offentliggjort i New England Journal of Medicine viser, at det bedste våben i kampen mod kiloene er at kombinere salat med motion.
107 personer på 65 år eller mere blev inddelt i fire grupper. En gruppe blev sat til at træne, en gruppe blev sat på en diæt, en gruppe begyndte med både træning og diæt, og en fjerde gruppe tjente som kontrolgruppe.
Den gruppe, der både trænede og spiste forskelligt, havde klart de bedste resultater; et vægttab på ti kilo efter et år, en generelt forbedret fysisk tilstand, stærkere fysik, højere iltoptagelse og stærkere knogler.
- Det er ikke overraskende, at kombinationen af motion og kost giver en dramatisk effekt. Det er i stigende grad stærke beviser, at en kombination af motion og diæt virker bedst, siger Arne Astrup, forsker i fedme og kost på Københavns Universitet.
Arne Astrup fortæller, at resultaterne kan overføres til andre aldersgrupper. - Det er lettere at se virkningerne i den ældre gruppe, og det vil sandsynligvis kræve en større undersøgelse, hvis den samme virkning skal dokumenteres i en ung gruppe. - Jeg tror dog, at man kunne se den samme effekt, siger han.

Ældre og sund kost
En konsekvens af den nye undersøgelse er ifølge Astrup, at man kan glemme en udbredt frygt for at sætte ældre mennesker på diæt. - Man har måske været bange for det, fordi man har frygtet at såre dem. I stedet har man sat dem til at træne. Jeg tror, denne undersøgelse viser tydeligt, at der ikke er beviser af frygt for at såre den ældre, men at man skal kombinere motion og kost, hvis de skal opnå resultater, siger Astrup.
Undersøgelsen viser også, at motion ingen isoleret slankende effekt har, og det understreger, at de ældre har brug for en ændring af kost, hvis de skal tabe sig. Men træning er af absolut betydning, siger Astrup, for det sikrer, at de ældre ikke mister muskelmasse, og giver stærkere knogler og organer.

Det er sund fornuft
Ifølge Astrup har der længe været en vis skepsis over for nødvendigheden af en sund kost, hvis bare du træner en masse. - På forskellige internetfora jeg er stødt på det synspunkt, at kosten er ligegyldig, så længe du motionerer nok. Jeg gik ind i diskussionen, og det var ligesom at diskutere med Jehovas Vidner. - Jeg ser ingen grund til at erklære krig mod nogen, men det er bekymrende, når nogen har en holdning, der er i strid med videnskab, siger Astrup.
Derfor håber han, at den nye undersøgelse kan bidrage til at afslutte debatten om motion og kost som separate slanke midler. - Jeg synes det er en fjollet diskussion, for det er sund fornuft, at motion og kost fungerer bedst, når de arbejder sammen, sagde han. - For de fleste af os er det umuligt at leve med en fuldstændig sund kost og masser af motion hver dag, men heldigvis kan to ting supplerer hinanden. Hvornår er det okay at spise usundt et par gange om ugen til motion kompenserer - og omvendt, siger Astrup.

Mange af os vil have mavefedtet væk - og det er der mange grunde til. Ikke alene gør de fleste af os kønnere uden den ekstra vægt på maven, men det fedt, der er omkring taljen er meget farligere end fedt, vi har andre steder på kroppen.
Dr. Hjelmesæth, direktør for Center for sygelig fedme på hospitalet i Vestfold, ville ønske kvinderne var mere bekymrede over fedt omkring maven, og lidt mindre bekymrede over fedt i balder og lår. - Mens fedt på balder og lår faktisk er noget beskyttende for kroppen, er mavefedt usundt. Typisk lagres overskydende fedt omkring tarmen, hvilket øger risikoen for hjerte-kar-sygdom, siger lægen.

Mavefedt er løsere
Heldigvis sidde mavefedt løsere end fedt andre steder på kroppen. Det betyder, at hvis du begynder at motionere og spise sundere, er det er temmelig meget mavefedt du taber i begyndelsen.
Vi har skrevet om fem forskellige måder at slippe af fedtet på maven. Nogle af metoderne er egnet for alle, mens nogle er egnet til dem, der er tilfredse med figuren, men gerne vil slippe af med de umulige kilo, der er tilbage på maven.
Hvis du vælger at fjerne mavefedtet ved en operation, skal du beslutte, hvilken metode er den rigtige for dig. Et tip ville være at kontakte flere med forskellige behandlinger for fedt fjernelse for at høre, hvad de kan gøre for dig og din mave. Fat Removal med laser og fedt fjernelse med kulde er forholdsvis nyt i Danmark, og der er uenighed om effekten af behandlingerne. Vi har besluttet at teste dem for at vise nogle af de forskellige tjenester, der leveres.

Ved kostændring
En ændring af kost er noget alle kan komme til, det er billigt, og du kan begynde at se resultater omkring maven efter kun en uge. - Man kan dybest set ikke slippe af med mave fedt specifikt - der er ingen grund til at slanke. Men det er ofte mere -boost- mave fedt, i modsætning til lignende sidder på hofterne. Derfor skal enhver vægttab synes at talje helt så hurtigt, siger ernæringsforsker Gunn Helene Arsky.
Smart hverdag greb er at erstatte kalorie-tætte fødevarer med mindre kalorie-tætte, og begrænse varmen af en dag eller to, ikke hele ugen og hele weekenden. - Gode kontakter er nemme pate over Helfer, mager mælk i stedet Helfer og lys, lys gul ost og fedtfattig ost udbredes over helfete havarti og brie, special salami over normal salami, blødt lys margarine i stedet Helfer margarine eller smør, kost sodavand og mineralvand i stedet for sukker sodavand, marmelade og flere bær og mindre sukker snarere end almindelige syltetøj. Et godt tip er at kigge efter nøglehullet mark, siger Arsky.
For dem, der ønsker at tabe sig, anbefaler hun vælge en lidt mindre tallerken end normalt på middag, og fylde halvdelen af din tallerken med grøntsager, indkvarteret med kød / fisk / fugl / soja, som sidste kvartal med kartofler / ris / pasta, fortrinsvis af fuldkorn. - Bring frugt og grøntsager til enhver tid, så du har noget sundt at spise, når sulten kommer. Banana, klementintræer, mini gulerødder, sukker snap ærter og nogle nødder er nice mellommat der ombrydes omkring dit liv.
For at holde dit stofskifte i gang, er det rart at spise hver tre til fire timer. Nogle fødevarer øger stofskiftet ekstra. Det kommer som kaffe, grøn te, chili og ingefær. Protein-rige fødevarer som rent kød uden meget fedt, protein og fedtfattige mejeriprodukter øger også stofskiftet, foruden at de er hjertelig og nærende, ifølge Arsky.
Brug for hjælp til at tabe sig på denne måde kan din læge hjælpe dig, kan du kontakte en diætist eller tilmelde dig kurser. I en periode vil gå på en diæt for at slippe af med mave fedt, der er flere at vælge imellem. Mange mennesker er tilfredse med low-carb diæt, mens andre bare slankekost, såsom suppe helbrede bedre.
Det er svært at forbrænde fedt i bare et bestemt sted på kroppen. Men du begynder at motionere regelmæssigt, vil det snart blive vist på maven. Ifølge Thomas Inge Ravlo, personlig træner og ernæringsekspert hos Studio Day, er det genetik, der afgør, hvor fedtet er taget. Men nogle former for motion er mere effektive for maven end andre. - Interval træning, kombineret med voldsom modstand, kan ændre niveauet af abdominal fedt. Selvom det ser ud som om der er styrke, som alene tager de fleste abdominal fedt, kombinationen af styrketræning og cardio gør træning mere effektiv, siger Ravlo.
Han anbefaler Pilates øvelser for dem, der ønsker at få en smallere talje, fordi øvelserne, der trækker sammen mavemusklerne hjælper med at holde tarmen og maven bedre sted. Øvelser, hvor bækkenet er trukket op, er også godt for talje. - At brænde mest fedt, det gælder for 95 procent af befolkningen praktiserer hårdest muligt. De resterende fem procent kan have svært genetik, som gør det muligt ikke frigør fedt så let. De karakteristiske træk ved den fem procent er lav forbrænding, de er nemme at tage på i vægt, og det er svært at komme ned i vægt. I så fald kan det have stor effekt at gå en tur tidligt på dagen på tom mave at komme i gang afbrænding, siger Ravlo.
Et godt tip fra coach er at opdele træningen i kortere, men flere sessioner. Det er bedre at have to sessioner et 20 minutter end på 40 minutter. Har du meget stor mave, er det smart at træne korte sessioner af 10, 20 eller 30 minutter ofte. Så måske er det lettere at motivere dig selv? At komme i gang, træneren anbefaler du gå, ofte i nogle terræn, så du får nogle bakker. Desuden, hvis du gøre nogle styrke øvelser derhjemme, er du godt på vej! - Uddannelse effekt er der fra det første minut. Den dårligere form du er i, jo flere fordele, du træner. Hvis du motionerer 2-3 gange om ugen, og derudover en fem-minutters power program for mave derhjemme hver dag, vil du se effekten allerede efter et par uger, siger Ravlo.
For mange vil en personlig træner hjælpe med at vælge øvelser og intensitet. Medlemskab på en gym kan være en stor investering. Gør gode sko og motion du føler dig tryg i. Bedste resultater på din mave, du får, hvis du kombinere motion med kostomlægning. Og husk, at motion og en sund kost er vigtig for alle, og giver fordele i massevis over fladere mave: Risikoen for en række sygdomme, får du mere energi, dit humør forbedres, du sover bedre - og du er generelt mere tilfredse med dig selv.
Vi har tidligere udgivet en foto dokumentar om Cecilie (39), der modtog abdominal hud og fedt fjernes kirurgisk. Liposuction har været tilgængelig i Norge siden begyndelsen 90:e århundrede, er en kirurgisk teknik til fjernelse af uønsket eller grimme kropsfedt. - Dette er ikke en diæt. Metoden er bedst egnet til folk, der er tilfredse med deres kropsvægt, men med en ekstra fedtdepoter, såsom maven, kan de ikke slippe af med, siger Mr. Einar Roald, plastikkirurg på Colosseumklinikken.
For de bedste resultater, ikke dem, der vælger fedtsugning være for gammel. Gamle hud har ikke den samme elasticitet længere, og huden skal kunne forenkle proceduren. Mangel på hudens elasticitet hud vil ikke skrumpe efter fedtsugning. Derfor ifølge Roald, et vindue, indtil du er omkring 60 år med fedtsugning. - Liposuction sker ved vi lave en eller flere små åbninger i huden. Så vi indsprøjte en blanding af lokalbedøvelse for at mindske smerter bagefter, salt vand til at sprænge fedtceller fra hinanden og adrenalin af blodkarrene til kontrakten og forårsage mindre blødning. Vi løfter området mellem muskler og hud, og eksploderer fedtcellerne hinanden med vores blanding. Så går vi ind i de stumpe nåle. Nogle bruger maskinsug at fjerne fedt, men vi liposculpture, sprøjter, til skulpturelle område nøje. Luk derefter vi forlod de små åbninger, og patienten vil have ar, der er knap en halv centimeter lang bagefter, forklarer Roald.
Patienten er i dyb sedation (en lys bedøvelsesmiddel form) under proceduren, og det er både sygeplejersker og narkoselæge til stede sammen med den plastikkirurg, der udfører proceduren. Fedtsugning er smertefuldt og kræver god anæstesi. Smerten bagefter kan beskrives som hvis du har fået en hård, indre massage. De første 2-3 dage er de mest smertefulde, og efter 4-5 dage hævelsen maksimum. Du er nødt til at gå med komprimering beklædningsgenstande ugen både dag og nat, og efter at du er nødt til at bruge det et par uger i løbet af dagen for at forhindre hævelse og at få så ensartet som muligt. Som for andre indgreb skal være forsigtige og tage det roligt i starten. Det endelige resultat først ser på 3-6 måneder.
- Som med enhver operation, kan der være komplikationer. Det er derfor vigtigt at vælge en, der har de rette kompetencer i tilfælde af uforudsete ting. Kontroller kvalifikationer kirurgen, inspicere faciliteterne på det kirurgiske sted og se om der er sygeplejersker og anesthesiologist stede under proceduren, rådgive Roald, som ud over at være en kirurg Colosseumklinikken er også formand for den norske Selskab for Aesthetic Plastic Surgery. Roald er også afgørende at udføre kosmetisk kirurgi i udlandet.

Laserbehandling
Fedt fjernelse med laser er en nyere behandling for at fjerne uønsket fedt, og er udført i Norge i omkring atten måneder. Ringvoll Klinikken tilbyder denne form for fedt fjernes. - Dette er ikke et vægttab kirurgi, og lavet til folk med en BMI under 30 Der er nogle steder fedtceller er vanskelige at tabe sig eller arbejde ud, men laseren kan fokusere på specifikke områder såsom mave, balder og lår, siger Heidi Solvang, general manager for Ringvoll Clinic.
Solvang er en af dem, der udfører laserbehandling. Affedtning med laser sker med lokalbedøvelse, operationsstue under sterile betingelser. Det gjorde et lille hul på omkring to millimeter, hvor laseren, der er på størrelse med en tændstik, er indsat for at ødelægge fedtceller. Laseren gør fedtceller ødelægges, således at fedtet er flydende. Nogle af fedt optages ved sugning, remanensen adskiller kroppen som affald. Fra 500 ml til to liter fedt kan fjernes under kirurgi ifølge Solvang.
Det endelige resultat kan ses efter et par måneder. - Hvis du ønsker en hurtigere resultat kan kombineres med ultralyd terapi og bindevæv massage efter operationen, siger Solvang. Hun mener, fordelene ved laserbehandling er, at det er så svært for kroppen at traditionel fedtsugning. Desuden er det mere skånsom eftersom patienten ikke får fuld narkose, samt laser brænder blodkarrene, og at patienten undgår overdreven blødning. Ifølge Solvang får du også en mere hudoppstrammende effekt med laser. - Behandlingen er ikke smertefuld, men det kan være svært, når den lokalbedøvende effekt. Patienten er normalt i de normale aktiviteter dagen efter behandlingen og anbefales at bruge en lap dag og nat i en uge, derefter en uge i dagtimerne.

Kuldebehandling
Frysning væk fedt er en forholdsvis ny metode til at komme af med uønsket fedt. Private Clinic Ltd var den første virksomhed til at tilbyde denne type fedt fjernelse i Norge, og er forblevet på omkring atten måneder. - Metoden er ideel for dem, der er nogenlunde normal vægt, men har en ekstra hovedparten af fedt, der ikke går væk med diæt og motion. Det udfører værre for mennesker med betydelig overvægt, det tykke lag af fedt under huden og dem med alt for hårde og stramme væv af fedt og hud i kombination, siger Marcus Eriksson, læge og plastikkirurg på den private klinik.
Fedtvæv skal fjernes udsættes for lave temperaturer lige under nul grader i en time. Den anvendte Maskinen har to håndtag, og bugen valgt typisk den største. Vakuummet trækker hud og fedt ca. 6-10 cm ind i håndtaget, hvor den afkøles. Huden er beskyttet under behandlingen for at forhindre frostskader. - Den modtager behandling føler en slæbebåd på huden, men ellers behandlingen er smertefri. Man kan føle følelsesløshed og ømhed af huden bagefter, men du kan gå direkte til arbejde eller uddanne sig til kuldebehandling, siger Eriksson.
Moderat størstedelen af fedt. Efter 2-4 måneders forsvinder ifølge kirurgen i gennemsnit 22 til 32 procent af fedt i det behandlede område. - Når du har en moderat hovedparten af uønsket fedt, men ellers er slanke, kan du få op til 90 procent permanent vægttab, forklarer kirurgen.
Den metode bruger privat klinik kaldet coolsculpting. Kirurg advarer om kopier af behandlingen. Han understregede også, at det er nødvendigt at have en lægelig vurdering, før du sætter i gang, så kan lægen sørge for, at patienten er egnet, og at resultatet vil være godt. Lægen skal også udelukke forhold, der kan føre til farlige komplikationer.



Vægttab på 1 uge side 2
Vægttab på 2 uge side 3
Vægttab på 3 uge side 4